
Viedeň
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
17 Aug '13 |
1 deň |
150 m.n.m. |
157 km |
7.9 hod |
19.9 km/h |
43.5 km/h |
4316 kalórii |

Trasa: Bratislava-Most Lafranconi, Wolfsthal, Hainburg a. d. Donau, Stopfenreuth, Shönau a. d. Donau, Wien-Reichbrücke, Wien-Zentrum, Wien-Nordbrücke, Shönau a. d. Donau, Orth a. d. Donau, Stopfenreuth, Hainburg a. d. Donau, Wolfsthal, Bratislava-Most Lafranconi

Popis: Opäť raz som dostal chuť na nejaký trip v Rakúsku, keďže sa mi tam po cyklo-víkende pri Neziderskom jazere veľmi zapáčilo. Nemusel som ani dlho rozmýšľať a za „obeť“ som si vybral Viedeň. Priznám sa, že doposiaľ som v metropole Rakúska ešte nebol. Takže to bola moja premiéra, a hneď na bicykli, čo ma nesmierne teší. Z Bratislavy vyrážam presne o 7:20 hod. smerom na slovensko-rakúsku hranicu Berg. Po približne hodinke jazdy sa cez obec Wolfstahl dostávam do Hainburgu. Prechádzam centrom po hlavnej ceste a za mestom odbočujem vpravo na most, ktorým sa dostanem na druhú stranu Dunaja. Odtiaľ už pokračujem po Donau-Radweg smerom na Orth a. d. Donau, Wien. Tento úsek cyklotrasy vedie cez národný park Donau-auen, pripomínajúci miestami prales. Za obcou Stopfenreuth, cez ktorú prechádzam iba okrajovo, si dávam menšiu pauzu. Keďže som týmto úsekom ešte nikdy neprechádzal, deň pred odchodom som si na internete prečítal niekoľko článkov a informácií ohľadom spomínanej trasy. Väčšina z nich ju opisovala ako jednotvárnu, rovinatú a nekonečne dlhú trasu, čo môžem teraz aj ja potvrdiť. V pravo stromy, vľavo stromy a predo mnou rovina „od nevidím do nevidím“. Ale keďže som zvyknutý skôr na hory, celkom sa mi tie roviny aj zapáčili (ale iba cestou tam). Po niekoľkých kilometrov prechádzam okolo odbočky k Eckertsau, neskôr okolo odbočky k Orth a. d. Donau.Aj napriek množstvu malých, či väčších odbočiek z hlavnej trasy vedúcej po hrádzi, nie je veľká šanca na zablúdenie, pretože celý tento úsek je dobre vyznačený. No priznám sa, že šípku na tabuli v obci Shönau a. d. Donau, určujúcu smer Viedeň som si ako si nevšimol. A to bola chyba, ako sa neskôr ukázalo. Približne po 1,5 km od tabule začal byť povrch trasy výrazne horší, rozhodol som sa preto vrátiť späť k spomínanej tabuli. Tá ma presvedčila o tom, že som mal odbočiť. Takže odbočujem vľavo(resp. vpravo) a prechádzam krátkym úsekom trasy vedúcim cez les. V diaľke som už videl pomerne nízko pristávať lietadla, čo bol jasný dôkaz toho, že som neďaleko od viedenského letiska Schwechat. Po niekoľkých pár kilometrov trasa vedie cez nie veľmi príjemné prostredie. Tesne pred Viedňou ma totiž víta rafinéria. Tú však rýchlo prechádzam a dostávam sa na breh Dunaja, kde ma pre zmenu vítajú nudisti a nudistky, väčšinou dôchodcovia, škoda. No neskôr sa to omnoho zlepšilo ;). Takže presne po 3 hodinách jazdy, o 10:20 hod. miestneho času som konečne vo Viedni. Musím uznať, že je to raj pre cyklistov. Nemal som absolútne žiadny problém s orientáciu a dopravou na bicykli po centre mesta. Bez problémov prechádzam na 25 km dlhý a 250 metrov široký Donauinsel a cez most Reichbrücke prechádzam na pravý breh Dunaja, smerom do centra. Po Lassallestrasse a Pratestrasse sa dostávam až k Donaukanal, resp. na Schwedenplatz. Tu už vidím v diaľke Stefansdom, no cesta k nemu vedie po Rotenturmstrasse plnej ľudí, preto zosadám z bicykla a pokračujem pešo. Spravím pár záber tejto prekrásnej historickej stavby a vydávam sa smerom k opere. Tu sa napájam na okružnú cyklotrasu s názvom Ring-Rund Radweg, ktorá vedie okolo celého centra Viedne. Počas cesty po nej niekoľkokrát zachádzam k historickým budovám, parkom, sochám či iným pamiatkam Viedne. Po asi troch kilometrov opäť prichádzam k Donaukanal a pokračujem po jeho pravom brehu po Donaukanal-Radweg smerom na Nordweg. Neskôr prechádzam na ľavý breh kanála a po chvíli sa cez most Nordbrücke dostávam opäť na Donauinsel, kde si robím obedňajšiu prestávku. Po prestávke a po takmer 35 kilometrovému okruhu po Viedni sa vraciam tou istou trasou späť do Bratislavy. Na ceste naspäť som ešte navštívil zámok v obci Orth a. d. Donau.
Pridať komentár